Ikus-entzunezko produkzioetako nahasketak soinu-produkzioaren azken fasea dira, eta soinu- bandako elementu guztiak konbinatu eta orekatu egiten dira soinu-esperientzia kohesiboa eta inguratzailea sortzeko.
Nahasketa ikus-entzunezko ekoizpenaren funtsezko osagaia da, eragin handia baitu azken produktuaren inpaktu orokorrean eta erresonantzia emozionalean. Film, telebista-saio edo bideojoko baterako, nahasketa-zerbitzuak funtsezkoak dira entzuleentzako soinu-esperientzia erakargarria eta kalitate handikoa sortzeko.
Soinu-diseinuak soinu- elementuak sortzea eta manipulatzea eskatzen du, film, telebista-programa edo ikus- entzunezko beste proiektu baten entzumen-esperientzia hobetzeko.
Horren barruan sartzen dira soinu-efektuak, musika eta elkarrizketak grabatzea eta editatzea, bai eta soinu-paisaiak eta bestelako soinu-elementuak diseinatzea eta inplementatzea ere, narrazio orokorra hobetzeko. Prozesu honetan, estudioko beste sail batzuekin lankidetza estuan lan egiten da, hala nola nahasketakoekin eta Foley-rekin, amaierako soinu-banda kohesibo eta inguratzaile bat sortzeko.
Helburua kalitate handiko soinu- diseinua eskaintzea da, sormenez eta teknikoki zehatza, bezeroaren itxaropenak beteko dituena eta azken produktua hobetuko duena.
Foley-a ikus-entzunezko produkzio baten audioa osatzeko eta hobetzeko soinu gehigarriak sortzera eta grabatzera bideratzen da.
Soinu horiek elkarrizketa edo musika ez den edozer gauza barne hartzen dute, hala nola urratsak, arroparen mugimendua, objektuen soinuak, etab.
Foleyren prozesuaren barruan grabatutako soinuak produkzioaren irudiarekin sinkronizatzen dira, soinuak leku egokian eta une egokian daudela bermatzeko.
Helburua da entzumen-esperientzia errealistagoa eta kohesiboagoa lortzea azken produkzioan.
ADR, edo “Automated Dialogue Replacement”, ikus-entzunezko ekoizpen batean elkarrizketaren kalitatea hobetzeko egiten den prozesua da.
ADRk grabazio- estudio kontrolatu batean aktoreen elkarrizketa berriro grabatzea eta dagoen irudiarekin sinkronizatzea eskatzen du. Hori egiten da setean grabatutako jatorrizko elkarrizketa erabilezina denean arazo teknikoengatik, hala nola hondoko zaratagatik edo sinkronizazio-arazoengatik.
ADR prozesua jatorrizko aktorearekin egiten da, emanaldia ahalik eta zintzoen birsortzeko.
Azken helburua audio-kalitate argia eta koherentea lortzea da, elkarrizketa erraz ulertu ahal izateko eta irudiari primeran egokitzeko.
Bikoizketa film edo telebistako programa baten dialogoak beste hizkuntza batean birgrabatzean datza.
Bikoizketa-prozesua estudio batean elkarrizketa berriak grabatzean datza, jatorrizko metrajea ikusten den bitartean, ezpainen mugimenduekin eta jatorrizko interpretazioaren erritmoarekin bat etor daitezen. Azken bertsio bikoiztua musikarekin eta soinu-efektuekin nahasten da, helmugako hizkuntzan soinu-banda oso bat sortzeko.
Bikoizketaren helburua da hizkuntza desberdinak hitz egiten dituzten ikusleen eskura jartzea produkzioa, eta kalitate handiko eta pitzadurarik gabeko soinu-esperientzia bat eskaintzea, jatorrizko interpretazioarekin bat datorrena.
Soinua zaharberritzeak eta garbitzeak produkzio baten audioaren kalitatea hobetzen du.
Zerbitzu honek jatorrizko audiotik nahi ez diren zarata eta distortsioak ezabatzea dakar, hala nola hondoko zarata, burrunbak, marruskadurak…
Soinua zaharberritzeko eta garbitzeko prozesua jatorrizko audioaren kalitatea hobetzeko tresna eta teknika espezializatuak erabiliz egiten da, soinuaren kalitatea arriskuan jarri gabe.
Azken helburua da audio-kalitate garbi eta argia lortzea, estandar profesionaletara egokitu eta ikuslearen esperientzia hobetuko duena
Zuzeneko soinuak, estudiotik kanpoko leku batean kalitate handiko audioa hartzean dakar.
Horrek elkarrizketa, musika edo soinu-efektuak grabatzea barne har dezake leku zehatz batean, filmazio-set batean edo urruneko leku batean, esaterako.
Zuzeneko soinuaren azken helburua da kalitate handiko ekoizpen baterako beharrezkoa den audioa harrapatzea eta ekoizpenaren baldintza teknikoak eta sormenezkoak betetzea.
Aholkularitza eta prestakuntzak esan nahi du laguntza eta gaikuntza eman behar zaiela soinuaren eta ikus-entzunezko ekoizpenaren arloan ezagutza eta trebetasunak hobetzeko interesa duten bezeroei.
Horren barruan sar daitezke soinu-ekipoa hautatzeko eta erosteko aholkularitza, grabazio-estudio baten plangintza eta diseinua, edo soinu-postprodukzioan lan- fluxua optimizatzea.
Grabazio- teknikei, audio-nahasketari eta soinua ekoizteko software eta hardware espezializatuen erabilerari buruzko prestakuntza ere eskain daiteke.
Helburua da bezeroei laguntzea kalitate handiko audio-produkzioan beren helburuak lortzen, eta ikus- entzunezko produkzioaren esparruan eraginkortasunez lan egiteko gaitasuna hobetzea.
Copyright © RocketSound Estudios